БОГОСЛУЖІННЯ ЛАЗАРЕВОЇ СУБОТИ

Опубліковано: 11 квітня 2020 р. 13:00


У суботу шостого тижня Великого посту, 11 квітня 2020 року, коли свята Православна Церква вшановує пам'ять воскрешення праведного Лазаря, у кафедральному соборі Різдва Христового м. Одеса, єпископ Одеський і Балтський Павло звершив чин освячення антимінсів і Божественну літургію свт. Іоана Золотоустого.


Його Преосвященству співслужило духовенство кафедрального собору: настоятель собору протоієрей Теодор Оробець та клірик собору протоієрей Ярослав Бугринець.



Приготовлені плати перед початком Божественної літургії були покладені на святий Престол. Далі, після належних молитов, Преосвященнійший Павло окропив плати святою водою і помазав їх святим миром. Потім в кожен плат була вкладена частинка святих мощей.


Всього в цей день було освячено 8 антимінсів для православних громад Одеської єпархії, а також для заміни старих антимінсів, серед яких буде і антимінс кафедрального собору Різдва Христового.


Після чину освячення антимінсів єпископ Павло у співслужінні духовенства собору звершив Божественну літургію.


Довідка:


Антимінс (грец. Antimension «замість престолу», від грец. Anti замість і лат. Mensa стіл), чотирикутний плат із зображенням положення Ісуса Христа до гробу з лляної або шовкової матерії, з вшитими частками мощів святих, на якому здійснюється Таїнство Євхаристії.


Господь зображений на ньому лежить в чотирикутному гробі на плащаниці. Пресвята Богородиця сидить у голови Спасителя, тримає і цілує її. За Пресвятою Богородицею стоять три жінки-мироносиці. Біля них розташовується Іоанн Богослов, який, нахилившись до гробу, тримає і цілує руку Спасителя. Біля нього, нахилившись до гробу, знаходиться Йосип, він тримає і цілує ноги Спасителя. За Йосипом з розпростертими руками стоїть Никодим. Біля гроба лежать пелени, поруч з Хрестом летять янголи, а по кутах антимінса зображені святі Євангелісти.


До антимінсу додаються частки святих мощей, помазані миром, які вкладаються в маленький мішечок і пришиваються зі східного боку плата. Антимінс покладається на престол в ілітоні (обгортці), як би в гробних пеленах, або сударі (платі), яким було покрито чоло похованого Спасителя (Ін. 20, 7). Таким чином, антимінс є образом гроба Христова або плащаниці, в якій було покладено Тіло Христове. Назва «антимінс» ( «замість престолу») показує, що він прийнятий Церквою для свідоцтва, що священнослужіння в храмі відбувається з благословення архієрея, який освятив престол і наявний на ньому антимінс, а також і для того, щоб антимінс дійсно служив замість престолу, коли гонителі віри Христової, пожежа чи інша небезпека і необхідність змушувала перенести богослужіння на інше місце.



print the material